söndag 8 januari 2012

I vårt tredje hem.

När jag gick omkring i vårt hus och städade lite och pysslade med de fina sakerna tog jag fram kameran....

På bänken i köket har jag min samling av gamla medicinburkar och flaskor.
De står på en kryddhylla som en gång var min farmors. Jag tror att hon hade den med sej när hon flyttade till Stockholm från Falun på 40-talet.






I ett hörn vid matplatsen står en urna från Ekeby. Nr 24.
I den har jag stuckit ner en stor drivvedspinne som fungerar utmärkt till både julgran och påskris.


I ett av köksskåpen hittade jag Rut från Rörstrand tillsammans med en orange kanna från Gustavsberg.

Ljuslyktorna från Reimyre får sällskap av Marilyn i det lilla köksfönstret med min absoluta favoritutsikt.
Jag kan stå där och titta nästan hur länge som helst.

I vardagsrummet finns en kul samling av gamla möbler från 60-talet.... Soffa, fåtölj, soffbord och bokhylla.
Tyvärr finns vissa saker i bokhyllan som egentligen inte hör hemma där...bl.a. tv:n kommer från en annan epok.
Allt fick jag på köpet när huset inhandlades för sju år sedan. Till och med ryamattor!!!

Stor elefant från Ekeby tillsammans med okänd kompis.


I ett av sovrummen står den blå hästen, också den från Ekeby.
Hel och fin, inte den minsta lilla nagg i glasyren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar