tisdag 28 februari 2012

FICK Journalen

Jag skannade in några roliga bilder från FICK Journalen, Nr 36- 2 september 1958, innan den blir till salu på Tradera. När den var ny för 54 år sedan kostade den 60 öre. Ska bli kul att se om den blir såld och för hur mycket.


Kommer ihåg att min mamma hade den sortens nagellack  på 60-talet. Jag tror inte att det finns nu, har bara sett Cutex som nagellacksborttagningsmedel.






























Toy var gott!
Jag hade en t-shirt med ett vägmärke på och med texten
"Ta´t lugnt ta en Toy". Fast jag tror att det var på tidigt 70-tal.


Vet inte om hon är jätte frisk och glad. Leendet ser lite ansträngt ut....

Fick man tjocka ben av all Coca Cola kunde man få nya fina med en kurs i Punkt-avmagring och en Exercisor från Hollywood för endast 9:80.
Pengarna tillbaka om man inte blir smalare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar