lördag 26 november 2011

Classic Motors Veteranmarknad i Västerås.



Nästan precis innanför entrén fanns denna härliga monter med skor, skor, skor, handväskor, päls och annat fint för en dam.





                                                          
  Den gamla fina Musse Pigg radion var svår att motstå för en "gammal" Musse Piggsamlare som L.
En annan radio som också var annorlunda... analog klockradio.



Om jag hade en skönhetssalong skulle dessa ligga i skyltfönstret... hårtorkar och spegel och borste i jugendstil.



Så värst mycket bildelar och bilar såldes inte på marknaden men en och annan Chevrolet fanns ändå att beskåda.                                                                      
1956
1955
1959

De här bakluckehandtagen från Amazon skulle kunna bli två riktigt fina väggbelysningar...
Skulle nog passa fint i min hall bland gamla nummerplåtar och annat bilrelaterat.
Volvo Amazon var för övrigt den första bilen jag köpte. En svart 64:a....

Om jag någon gång i livet får tillfälle att designa ett café i retrostil skulle jag ha en hel vägg fylld med gamla billyktor och baklysen... och kanske några intrument.



 Tre saker följed med oss hem.
En underbar lila vas som passar perfekt i min samling av lila glas i sovrummet.

 En söt liten 50-tals pall med stringben och galon sits.
Ett M som kommer från en Mercury Commuter
Tyvärr har någon målat det rött.

M är en bokstav som betyder mycket för mej. Mickey Mouse, Mimmi, Mamma, Micke, Mums.....
Den kommer att sitta fint på väggen i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar